Tuesday, February 7, 2012

masih jauh..

ASSALAMUALAIKUM manusia yg awesome dan masam sekalian..

     aku baru lps berkemas nk balik ipg 'tercinta'..aku jeles tgk orang yang dah kerja.kerja macam best ja.x    payah nak pikir pasal exam.this sem aku ada mock ezam.aku rasa benda ni sangat lahh azab bagi aku.serius la aku cakap aku langsung x ready lagi dengan semua ni..banyak benda nk kena buat sem ni.sikit sebanyak sebenaqnya aku cukup amat tension.dengan assignment yang ntah apa2 lagi.dengan camp laaa..aku meluat ! aku rasa nk keja jaaa..bila dipikirkan balik..kesemuanya 11 sem aku harus tempuhi.insyaallah..bayangkan aku baru ja habis satu sem..and dis is the second sem..ada lagi SEMBILAN SEM ! jauh lagi perjalanan aku utk bergelar guru..sapa kata nak jadi cikgu tu senang mmg nk kena tembak dgn aku..cikgu ni susah wey ! bnyk benda nk kena buat..ada sorang lect prnh ckp yg keja cikgu ni mmg mencabar sebab cikgu berurusan dengan 'pelanggan' dia (anak murid)  30 org sekali gus..bayangkan dlm kelas ada 30 org murid.30 jenis perangai..kalau doktor, sorang.sorang dia layan..kalau cikgu dia layan sekali gus..haaaa..

     tekanan bergelar student ipg tu mmg la ada..tambahan pula bila assignment mai..perghhhh tahan jaaa laa.tambah plak kalau mcm aku ni student foundation..lagi la azab..kelas dri pkoi 8 smpai pukoi 2..rehat setengah jam jaaa..mcm pie sekolah sebijik..kdg2 tu ada ja smpai pukoi 4.30..siap dgn ada persatuan,permainan,rumah sukan lagi..yeahhhh mmg saling tak tumpah mcm kokurikulum sekolah laaa..aku selalu cakap kat kawan-kawan aku.." alahaiiii hidup aku ni memang tak akan lari dari sekolah laaaa..sejak darjah satu smpai hbs skolah mmg main dgn sekolah dah..lps tu masok ipg plak..mcm skolah lagi..then,posting nanti main dengan skolah lagi..memang bercinta dengan skolah ja laaa" tapi tak pa...tugas guru ni mulia sangat.tak semua orang ada bakat untuk jadi cikgu wey..haaaaaa..mcm2 skill dia kena ada..dan disebabkan aku POWER sbb tu aku leh jadi cikgu..ehemmmm.ehemmmm..biaq kat aku la aku nk puji diri sniri pun..

p/s : aku pasrah dan redha dengan takdir aku..AKU SUKA JADI CIKGU..akan aku hadap hadam kunyah dan gigit semua assignment yang mendatang terhadap depan aku..weeeeewiiiit
Argh.....Sentap!

No comments:

Post a Comment