Monday, June 11, 2012

syukur Alhamdulillah..

ASSALAMUALAIKUM saudara saudari ladies and gentleman.

syukur Alhamdulillah i panjatkan kpd ALLAH SWT as i arrived safely at Kuala Nerang.

merantau jauh hingga ke tanah suci MAKKAH DAN MADINAH.seronok hingga tadak ayat yg boleh aku bagi..syukur2.dijemput menjadi tetamu ALLAH.

flight dri KLIA 23.5.2012 pkol 10 lebih (pagi). enam jam prjalanan kami transit ke Dubai! OMJAYYYY aku dah smpai Dubai..SAT ja lepak Dubai..ada kejadian yg menggeletek jiwa raga aku dan para jemaah umrah yg sepakej ngn aku..aku mmg nk tergelak sgt dgn mcm2 prangai tok2 (aku boleh pgl depa tok kot sbb lebih kurang sebaya dgn tok aku ja aku rasa)..bkn kat toilet tu ja..dr dlm flight lagi..

memandangkan Fly Emirates yg brtanggungjwb menerbangkan kami membelah awan maka bahasa Melayu sbagai bahasa rasmi negara MALAYSIA terpaksa disimpan ketat dlm hati daan sanubari. ENGLISH mnjadi medan untuk berkomunikasi..aku mmg nk tergelak bilamana tok2 tu still ckp melayu dgn FA and cleaner toilet kat airport. FA plak x phm apa yg depa kata.depa plak x phm apa yg FA kata..last2 pakat dok lawan kata YES AND NO JA LAAAA..

smpai kat MAKKAH x jadi mslh sgt laa sbb majoriti tau ckp mlayu. x mlayu pun indon sikit2..ya ALLAH best sgt2.aku taktau nk gmbar mcm mana.cuaca kat sana even panas.sbb srng musim panas tapi..peluh pun peluh tak bau apa.seriously. tengok KAABAH depan mata.satu bnda yg tak akan aku lupa smpai bila2.ALLAHUAKHBAR..syukur ALHAMDULILLAH..kalau ada rezeki.aku nk pie lagi.nak sangat..insyaallah.moga ALLAH jemput aku n family aku pie umrah n haji lagi.insyaallah.amin..

kat MADINAH..awesome jugak.kat sana tak la panas sgt mcm dekat MAKKAH..air dia boleh la rasa kesejukkan lagi.pie masjid NABAWI mmg best.seronok sgt sbb boleh masuk RAUDAH. ALHAMDULILLAH boleh berdoa dlm tu..even tadak rezeki nk solat sunat dlm tu sbb ramai n sesak sgt2.rasa tenang jaaa.best plak tu..aku rasa awesome sgt tauuuuu

p/s: insyaallah..ampa pun boleh pie aih kalau ada rezeki
kat Jabal Rahmah tempat mustajab doa utk jodoh :)



Argh.....Sentap!

No comments:

Post a Comment